你做乜唔報警

Holok
2 min readDec 4, 2017

「你做乜唔報警」呢句話,我都有問過。我深感慚愧。我以為,叫佢打D歹徒呀,大聲叫唔好呀⋯⋯咁就得。原來對一D人黎講,正正係咁簡單都做唔到。佢係在大庭廣眾下被拖走、性侵犯,都唔敢高聲呼叫,因為太害羞了。佢被性侵犯後,連男朋友都唔敢講,更加唔好講話要報警了。如果你叫佢講多次,佢可能會自殺。

呢種心態好難明咩?乜你身邊冇女性被人性侵過咩?定你唔知咋?呢種文化我地有份造成架嘛,將女人視為被動地接受,唔需要尊重佢地既意願,「欲拒」一定係「還迎」….. 在華人文化入面,性更難以啟齒。而性侵者,又往往係信任既人。加上,你有眼睇,出來指證,會面對幾多質疑、幾多盤問,需要幾多勇氣。

而由 #MeToo 運動一開始,就係想支持一D飽受「潛規則」加害既女性。佢地在權力不平等既狀態下要被迫性朝貢以保住事業。任何人睇唔出呢種權力不平等,硬要話「男仔都好慘呀」真係give me a break. 你都識得罵成龍啦,成龍咪就係呢種濫用權力既表表者囉。依家講緊權力呀,係權力呀。

當你一邊將女星既乳溝稱作「事業線」,又認為富豪飯局只是一買一賣,一邊又聲稱「男女已經好平等唔使潛規則」,似乎十分自相矛盾喎。好啦我當你係正人君子,但你冇理由未見過一般男人掛?即係你自己係黃絲,你都唔會傻到話在香港,藍絲唔係一個普遍問題掛?你唔會話「香港已經好民主,唔需要改變」掛?

回到呂麗瑤,我覺得,佢正正係「不站在受害者位置」。不是所有人都要在被性侵後「楚楚可憐」、「後悔莫及」、「覺得自己好污糟」的。她也可以是一個戰士、一個捍衛者。她也可以選擇用她的力量,鼓勵其他人發聲,而不需要你的同情。

回到點解唔報警的問題,我們當然要鼓勵報警,但所謂「鼓勵報警」並唔係一句「你報警啦」就得的。而係要營造一個令受害人敢於報警的環境。在現行文化唔改變的情況下,問你「點解你唔報警呀」,同問周永新「點解你唔報警呀?」一樣只係假意。

下一篇文章,我想分析下點解男人之間對女人爭取乜乜物物咁恐懼。(待續)

--

--